در جست‌‌وجوی زندگی
هالی هیمنه

کلمه‌هایم را با عشق تو آغاز کرده بودم. مهم نبود که بخوانی‌شان یا نه؛ من می‌نوشتم برای خودم. نمی‌دانم می‌دانی یا نه؛ کلمه‌ها با عشق، زنده می‌شوند، جان می‌گیرند، به وجود می‌آیند و حرف می‌زنند. تو را می‌خواستم، درست است که حالا جایت در کنارم خالی‌ست و دستم هم خالی، ولی عشق را در کنارم نهادی؛ که در وجودم! عشقی که زنده می‌کند. گفتم زنده شو، و زنده شد؛ به عشق تو!

بگذار داستانی برایت تعریف کنم. فکر نکن که حقیقت نداشته باشد؛ چرا که حالا در مقابل توست و در حال خواندنش هستی. چون زنده هست و زندگی در آن جریان دارد. حتی اگر حقیقت هم نداشته باشد، وقتی که خواندی‌اش، به حقیقتی در وجودت مبدل خواهد شد. همینطور که تو، حقیقت داری، و زندگی‌ات ـ به همین اندازه حقیقی، که غیرحقیقی.

حالا حتماً می‌پرسی که داستانمان قرار است از کجا شروع شود، و در کجا شروع شود؛ در چه زمانی و چه مکانی. بگذار خیالت را راحت کنم: روی همین زمینی که تو هستی، و زیر همین آسمانی که تو هوایش را به ریه‌هایت فرو می‌دهی؛ در همین زمانی که تو زندگی کرده‌ای، و پدران و مادرانت، عمری روزهایش را زندگی کرده‌اند ـ که مردگی!

+ کلیدرِ دولت‌آبادی را می‌خوانم و هرچه پیش‌تر می‌روم، تشنه‌ترم می‌کند. جلد دومش تمام شد و حالا، نمی‌دانم بعدی را شروع کنم یا نه. البته نمی‌شود به سمتش نرفت حقیقتاً. مثل خوره به جانِ ذهنت می‌افتد!

  • ۳ گفت‌وگو
  • ۶۳۸ بازدید
  • ‎۱۴ دی ۹۶، ۲۳:۱۵

گفت‌وگو

  • خوش به سعادتتون که به جلد ۲ کلیدر رسیدین:)
    :))

    اونقدرها هم سخت نبوده. البته خب، وقت می‌خواد دیگه... فکر کنم یک ماه پیش بود که جلد اولش رو تموم کردم؛ مدام دنبال یه فرصتی بودم که ادامه‌اش بدم که این دو روز فرصت شد. خب شما هم می‌تونید به همین روزهای تعطیل و عید نوروز دلتون رو خوش کنید. فرجی خواهد شد... :)
  • مشتاقم ببینم این کلیدر چیه!که اینقدر همه میگن خوبه.
    ده جلده. اگه وقتش رو ندارید شروعش نکنید، چون دیگه به دام می‌افتید و تا که تمومش نکنید، تو ذهنتون هی این‌طرف و اون‌طرف میره.. ولی خب، نخوندنش رو هم توصیه نمی‌کنم. :)
  • خیلی به وقت نداشتن مربوط نمیشه؛ بیشتر عادت به تنبلی و بطالت هست اگر با خودم صادق باشم.
    تلاش میکنم بر خودم غالب بشم و شروع کنم :)
    ممنون از کتاب هایی که میخونید نام می برید .
    خب پس اگه شروعش کنید دیگه ولتون نمی‌کنه.. :)

    خواهش می‌کنم.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی