در جست‌‌وجوی زندگی
هالی هیمنه
‎۲۵ اسفند ۹۶

این هم از دسترنجِ زحمتِ دو روزۀ ما. قالب جدید.

+ به سبک برنامه‌نویسی، تنها خواستم یک «هلو ورد!» چاپ کنم. در پست بعدی کمی بیشتر در این مورد می‌نویسم. 

  • ۷ گفت‌وگو
  • ۴۵۳ بازدید
  • ‎۲۵ اسفند ۹۶، ۰۰:۳۱

گفت‌وگو

  • خوشمان آمد 👌👌 :)
  • جدیده.تاحالا این سبکی ندیده بودم توی بیان!
    کلاً خواستم متفاوت باشه و از حالت معمولی قالب‌های وبلاگی در بیاد. البته قالب‌های بیان که طراحیشون مال عهد بوقه. :)
  • من طرح های قدیمی رو بیشتر دوست دارم تا طرح های جدید . طرح های قدیم منظم تر به نظرم میان تا طرح های جدید!
    بعد چرا همیشه ما از Hello world استفاده می کنیم؟؟
    بله، منظم‌تر هستند. البته نه فقط طرح‌های قدیمی. این طرح به سبکِ Free و این چیزاست و تا تونستم توش از بلوک استفاده نکرده‌م. بیشتر سلیقه‌ایه. البته نمی‌گم این قالب طرحش خوبه، چون من طراح نیستم. بالاخره یه چیزی سر هم کردم دیگه. :)

    اصولاً از همون ابتدای آموزش زبان‌های برنامه نویسی، اولین کاری که می‌کنند اینه که یه Hello World چاپ کنن. چون چاپ کردن متن بدیهی و ساده‌ترین کاره. و متنش هم Hello World هست توی همه جا. و یه جورایی به قانون تبدیل شده این کار.
  • من نمی نویسم این رو. یه چیز دیگه می نویسم :) ولی خب همه می نویسن این رو
    برای ما که عادت شده. ناخودآگاه می‌رم سراغ همین دو کلمه. :)
  • سلام
    من داشتم عکس‌های گالری چشمسه رو می‌دیدم که به این‌جا رسیدم. همون اول قالب به چشمم اومد، قالب خاص و قشنگی هست. البته هدرش هم، هم عکس بک‌گراند گوشی منه :)))

    همین جوری که داشتم دربارهٔ ما و پست‌ها رو می‌خوندم به این پست رسیدم و دیدم خودت درستش کردی. خواستم بگم احسنت و آفرین چون خیلی خوب شده.
    نکات ریز و جالبی تو این قالب هست که با المان‌های کوچیک قشنگش کرده. شاید خودم بعد‌ها یکی دو تا ایده دزدیدم ازت :))
    سلام

    طراح نیستم، این نکات ریزی هم که می‌بینید کلاً ریزه‌کاری‌های یک برنامه‌نویس برای قالب وبلاگ خودشه که البته برخی‌شون برای دیده شدن نیازمند یک دید پردقت هستند. :) خودم هم خوشحال شدم که طرح خوبی از آب در اومد؛ ولی می‌تونست بهتر از اینا هم بشه. شاید بعداً رنگ‌بندی‌شو عوض کردم. شاید هم بعدتر، کلاً یه قالب دیگه نوشتم. البته یه نکتۀ مهم بود که نه توی این پست گفتم و نه در پست بعدش؛ چون بیان امکان درج اسکریپت رو غیرفعال کرده بود یه مقداری محدود شدم و ریزه‌کاری‌ها هم کمتر شد. :)

    مشکلی نداره. این قالبی هم که می‌بینید برخی جاهاش از قالب‌های WordPress.Com ایده‌برداری شده.

    + چرا امکان کامنت دادن به پست‌های وبلاگون رو غیرفعال کردید؟
  • هممم، بسیار عالی. امیدوارم در آینده یه قالب عالی از آب در بیاد. به نظر در قدم اول بهتره قالب موبایل فرندلی بشه. اگه مشکلی باهاش داری من می‌تونم کمک کنم.
    من امکان جاوااسکریپ بیان رو خریدم. هم ارزون هست و هم تا جایی که شنیدم شرکت بیان وضعیت خیلی خوبی نداره الان.
    راستش من یه زمانی(اون دور دورا) نظراتم تمام باز بود. دلیل بستنشو تو «تماس با من» نوشتم. اون زمان‌ها از بس که نظرهای زرد می‌گرفتم و از خیلی از دیدگا‌ه‌هایی که برام فرستاده ‌می‌شد معلوم بود که حتی یک دهم متن رو هم نخوندن، تصمیم گرفتم نظرات پست‌هایی که جای بحث کمتری دارن رو ببندم.
    تو سرویس‌های بلاگ‌دهی(مثل بیان و بلاگفا و ...) یه چیز که مد هست اینه که خیلی‌ها برای «جذب مخاطب» یا برای «نویسنده وبلاگ» نظر می‌ذارن نه خود پست! مثلا من در جایی دیدم که پست ده خط بیشتر نبود و هندونه رو نوشته بود «هنوده» و بالای ده نفر زیرش نوشته بودن چه قشنگ و حتی یه نفرم به اون اشتباه املایی اشاره نکرده بود. پس اون‌ها برای «پست» نظر نذاشتن! یا برای دوستی با نگارنده نظر دادن یا برای جذب مخاطب.
    این طوری شد که من حتی به وبلاگ‌های پر مخاطب هم شک می‌کنم که شاید این هم رفته برای صد نفر صبح تا شب نظر گذاشته که مخاطب جذب کنه.

    ممکنه بعضی‌ها این روش رو دوست داشته باشن، من خواستم دور بمونم. پس نظرات پست‌های کم‌بحث‌تر بسته هست و جواب هم داده. :)
    هر وقت روی هر پستی با نظرات بسته نظری داشتی از «تماس با من» استفاده کن من با جان و دل می‌شنوم 😊

    راستی من هم از دوست‌داران مالکومم.

    ممنونم ازتون؛ بنده خودم در حال حاضر ـ و ماضی نزدیک ـ از برنامه‌نویسی و کدنویسی درآمد دارم و به قولی این‌کاره‌ام. :))
    حقیقتش اینه که حوصله‌ام نکشید وگرنه ریسپانسیوش می‌کردم. وقتی رسیدم به فوترش دیگه هیچ ایده ای نداشتم و دستم خالی شده بود و می‌خواستم زودتر تموم بشه. سادگی فوترش به همین دلیله. :)

    یک لحظه فکر کردم منظورتون از «موبایل فرندلی» MobileFirst بود و می‌خواستم بگم من اصلاً از این کار خوشم نمیاد چون انگار دسکتاپ رو قربانی می‌کنیم و خیلی جاها حقش ضایع میشه و اینطوری موبایل رو پررو می‌کنیم و همه می‌خوان فقط از موبایل استفاده کنن. لااقل بذارید وب واسه خودمون بمونه، تلگرام و این‌همه اپلیکیشن مال شما. :))

    در این مورد با شما موافقم. خودم بشخصه به ندرت کامنت می‌ذارم چون نمیشه برای هر پستی کامنت گذاشت؛ در حالی که یه عده‌ای هستند که نظرشون رو پای هر مطلبی می‌بینم و گاهی حتّی بهشون غبطه می‌خورم که چقدر حرف دارند برای گفتن! :))
    نظری که می‌خواستم بگم در مورد عمرو دیاب بود که می‌خواستم بگم عاشق اون آهنگشم و کل آلبومِ أحلی وأحلی. همین اواخر هم توی یه پست از این آلبوم گفته بودم.

    حقیقتش یکی دو سال پیش فیلم زندگی مالکوم رو دیدم و از اون به بعد تصویرش رفته روی تمام آواتارهام! 
  • به‌به، خیلی هم عالی. موفق باشی انشالله، من هم کامپیوتر می‌خونم اما برنامه‌نویس نیستم. چند قدمی جلوتری‌ ازم 👍👍
    منظور از فیلم مستنده یا همون فیلمی که دنزل واشنگتن بازی می‌کنه؟
    ممنون؛ شما هم موفق باشید ان‌شاءالله. البته من خودآموز شروع کردم؛ به دلیل علاقه‌ای که به «خلق کردن» صفحات وب داشتم. یادمه که کدنویسی رو خیلی راحت شروع کردم، ولی شروع برنامه‌نویسی برام مشکل بود، و یادگیری و درک جاوااسکریپت و پی‌اچ‌پی خیلی سخت بود؛ این شد که از jQuery شروع کردم و به Pure JavaScript و PHP و AngularJS و NodeJS رسیدم. حالا هم به فکر داستان‌نویس شدنم. :))

    همون فیلمی که دنزل واشنگتن بازی کرده. یادم باشه مستندش رو هم ببینم پس.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی