در جست‌‌وجوی زندگی
هالی هیمنه
‎۴ ارديبهشت ۹۷

حقیقتاً، آدم گاهی کیف می‌کند از اینکه نقش بازنده‌ها را بازی کند. ناامید، سرخورده، افسرده، تباه شده، سیاه، تاریکِ تاریک. حتّی شاید این کارها حس خوبی هم به آن بازیگر دهد. اینکه دیگر مجبور نیست مبارزه کند، اینکه دیگر لازم نیست تلاش کند، اینکه دیگر هیچ چیزی معنا ندارد، و نه هیچ دلیلی برای زندگی کردن پیدا می‌شود. تسلیم شدن! گاهی می‌خواهیم با تسلیم شدن به آرامش برسیم، به همان‌چیزی که شاید در پسِ پیروزی و رسیدن به مقصد نهفته باشد. گاه خسته می‌شویم، و معنای «کم آوردن» را نه با تمام وجود، بلکه سطحی نازل‌تر از آن را درک می‌کنیم. یک خسته از مبارزاتی که به پیروزی نمی‌رسند، خسته از رفتن و رفتن و به جایی نرسیدن. و راه گریز؟ چه بهتر از پذیرفتنِ شکست، و تسلیم شدن؟ حقیقت این است که طبیعتاً به گریز از واقعیت‌های تلخ و ناخوشایند کشش داریم. می‌توانیم راه ناهمواری که در پیش است را ادامه دهیم ـ حتّی اگر شده برای فهمیدنِ اینکه به کجا می‌رسد. یا می‌توانیم همین‌جا چشم بر سراب‌هایی که تا اینجای مسیر ما را کشانده است ببندیم و نشیمنگاه بر زمین بنهیم و به انتظار مرگ نفس بکشیم. راه دیگری هم هست؟ چرا که نه! البته اگر یکی از این دو راه به کارت نیاید، راه سوم را می‌خواهی چه کنی؟ بخند بابا حوصله‌مان را سر بردی.

  • ۴ گفت‌وگو
  • ۴۴۰ بازدید
  • ‎۴ ارديبهشت ۹۷، ۲۱:۲۷

گفت‌وگو

  • برای پست هایی که انقدر نزدیکن به روزهای ادم و با خوب تموم شدنشون حس خوبی میدن باید چی نوشت؟
    مرسی.
    یه لبخند از ته دل. البته فکر نکنم بشه لبخند رو نوشت، اونم از ته دل.
    خواهش می‌کنم. :)
  • انگار این پستتون دقیقا چند روز اخیر منو به تصویر کشید 
    از اول تا آخرش (: 
    خوبه حداقل میشه فهمید  ما به آخر خط رسیده ها کم نیستیم. آخرِ خط رسیدنای الکی. :)
  • اینکه دیگر لازم نباشد تلاش کنیم یعنی دیگر لازم نیست زندگی کنیم...
    انسان با هدف و تلاش کردن زنده‌است :)
    آره خب. هدف خیلی مهمه. مشکلات از جایی شروع میشه که این هدف رو نمیشه پیدا کرد، یا وقتی که بی‌اهمیت میشه. مثلاً فرض کن یکی هدف از «وجود» خودش رو نفهمه یا پیدا نکنه یا براش بی‌معنی باشه، دقیقاً همه چی از همین نقطه شروع میشه.
  • کاملاً درسته،  نقطه همه هدف ها بر میگرده به هدف اصلی یعنی همان هدفِ «وجود»
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی