در جست‌‌وجوی زندگی
هالی هیمنه

شاید به اندازۀ کوکائین گیرایی نداشته باشد، ولی خیلی سالم‌تر از گُل است. مثل قلیون و سیگار هم نمی‌زند ریه‌ها را به فنا بدهد؛ سرفه ندارد. نفس‌تنگی و هزار دردومرضِ دیگر هم ندارد. هزینه‌اش هم تقریباً رایگان است، مگر اینکه آدم خودش دلش بخواهد خرج کند. موسیقی را می‌گویم. ولی جنسش طوری است که خیلی زودتر از نوشتن یا خواندن و خیال‌پردازی آدم را می‌گیرد. مثلِ این چایی‌های تلخ‌وتیرۀ عراقی. البته باید بگویم من چایی‌خور هم نیستم؛ اهل دود و دم هم. فقط موسیقی جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی‌ام شده است. وقتی می‌خواهم تمرکزِ بیشتری داشته باشم، می‌روم سراغ پلی‌لیستِ بی‌کلام. وقتی بخواهم دوزِ موسیقی را ببرم بالا، می‌روم سراغ پلی‌لیستِ «بهترین‌‌های بی‌کلام». وقتی می‌خواهم حواسم بیشتر پرتِ موسیقی باشد، می‌روم سراغِ «بهترین ترانه‌ها». وقتی می‌خواهم یادِ گذشته بیفتم و «حال» را به کلی فراموش کنم، می‌روم سراغِ پلی‌لیستِ ترانه‌های هندی و خودم را در وانِ نوستالژی غرق می‌کنم. وقتی می‌خواهم حالِ خیلی غریبی بهم دست بدهد، آهنگ‌های سامی‌یوسف و ماهر زین و یکسری دیگر را گوش می‌دهم.  وقتی می‌خواهم حالم خوب شود، آی‌یو گوش می‌کنم. وقتی می‌خواهم اندوهگین باشم، یاسمین لِوی گوش می‌دهم. غم دوزش از بقیه بالاتر است. وقتی هم می‌خواهم همه چیز و همه کس را فراموش کنم، وقت‌هایی که اصلاً حالِ خوبی ندارم، می‌نشینم به تماشای اجراهای زیر. برای من که همیشه جواب می‌دهد، ولی شما را نمی‌دانم.

۱. Damien Rice - Trusty and True
دانلود اجرای خانگی - یوتیوب  | دانلود نسخۀ MP3

۲. Damien Rice - It Takes a Lot To Know a Man
دانلود - یوتیوب

۳. Hans Zimmer - Live on Tour 2017 - (Gladiator) Now We Are Free
دانلود | دانلود نسخۀ MP3

۴. Yanni - Aria
دانلود اجرای 2012 - یوتیوب  | دانلود نسخۀ MP3 مربوط به اجرای 1992 - ویمئو

۵. Dimash Kudaibergenov - SOS of an Earth Being in Distress
دانلود - یوتیوب

۶. IU - You and I
دانلود - یوتیوب

۷. Carla Morrison - Disfruto - letra

دانلود اجرای 2012 - یوتیوب | دانلود اجرای 2013 - یوتیوب

  • ۵ گفت‌وگو
  • ۴۳۳ بازدید
  • ‎۲۶ آبان ۹۷، ۱۵:۵۵

گفت‌وگو

  • کل فرآیند زندگی یه انسان رو می شه تو آهنگ it takes a lot to know a man خلاصه کرد. چرا این بشر اینقدر خوبه خب3>
    منتظر پست های موسیقیایی دیگه تون هستم:)
    حقیقتاً. اصلاً اینقدر خوبه که آدم می‌بینه یه ساعته نشسته پاش هنوزم سیر نشده. :)
    حالا من خودم برای این سری پستا برنامۀ خیلی بلندمدتی ندارم. ولی می‌ذارم. بعدیش مثلاً دو هفته دیگه‌ست.
  • چند تایی رو دانلود کردم واقعا جالب بود ممنون
    خواهش می‌کنم. برای من همشون به‌شدت دوست‌داشتنی هستن.
  • یادش بخیر یه زمانی آمار همه آهنگای انگلیسی تاپ زورنالا و مجلات دستم بود
    هعی جوونی ...
    چه جالب... :)
    ولی من نه. برای من آهنگا خودشون میان سراغم. من هیچ‌وقت نرفتم دنبالشون بگردم، توی همین گشت‌وگذارم پیداشون کردم. بیشترشم مدیونِ یه مجموعۀ سه‌هزارتایی از بهترین آهنگای بی‌کلامم که برادرم چندساله جمعشون کرده. توشون ترانه‌های خیلی خوبی پیدا کردم. و کلی هم آهنگِ بی‌کلامِ فوق‌العاده، آلبومِ فوق‌العاده..
  • حتما دانلودشون می کنم.
    امیدوارم خوشتون بیاد.
  • جنس بعضی از موسیقی های بی کلام برای من مثل نوازش دستانی ظریف و دلربا بر پوستم می ماند.
    شما که اینقدر خوش سلیقه هستی پیشنهاد می کنم کارهای این نوازندگان را هم اگر گوش ندادی حتما گوش کنی:

    Max Richter
    Fabrizio Paterlini

    و از کارهای خوب ایرانی، آلبوم "با چشمان بسته(With Close eyes)" آقای آرش بهزادی
    حقیقتاً احساس خیلی خوبی دارند.
    پیشنهاداتونم عالی هستن.

    Max Richer یکی از بهترین آهنگاش On The Nature Of Daylight هست که خیلی دوست‌داشتنیه و همیشه بهش گوش می‌دم.
    توی آهنگام Fabrizio Paterlini رو سرچ کردم و دیدم دو تا از بهترین ترک‌های بی‌کلامی که گوش می‌دم متعلق به اونه. My perfect time و «نه از گذشته، نه از آینده».

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی